Šiemet, kovo 24-25 dienomis buvo surengtas kiek kitoks nei visai tradicinis ekoralis, kuriame dalyvių ekipažai varžėsi rekordiškai ilgoje trąsoje, maršrutu Vilnius-Talinas-Vilnius (bendras žygio maršrutas siekė apie 1500 km.). Renginį organizavo Valdas Vilūnas, VšĮ „Saugus ratas“, rėmė UAB „Lukoil Baltija“ bei asociacija „Litbioma“. * Šio žygio tikslas buvo įveikti maršrutą ne tik kaip įmanoma taupiau, bet ir ir išbandyti naująjį kurą 98E15 (benzino-bioetanolio mišinį, kurio sudėtyje 15 proc. bioetanolio), palyginti įprastinio kuro ir benzino su bioetanolio priedais sąnaudas (ant 100 km.), jų sąnaudų skirtumus, išanalizuoti žygio degalų įtaką variklio galingumui, startiniam greičiui ir pan.*
Savaitgalį vykusio ekologinio žygio nugalėtojai maršrutą Vilnius-Talinas-Vilnius įveikė sunaudoję tik 43,7 litro dyzelino. Kelionė iš Lietuvos į Estijos sostinę ir atgal nugalėtojų ekipažui kainavo 188 litus (1). Važiuojama buvo ne trumpiausiu ir patogiausiu „Via Baltica” keliu. Žygio dalyviams teko išbandyti ne tik automagistralę, bet ir krašto bei rajoninius kelius su asfalto ir žvyro danga. Organizatoriai, siekdami daugiau intrigos ir staigmenų, žygio dalyviams parinko maršrutą per Tartu, Daugpilį, Zarasus ir kitus miestus. Taupiausias pasirodė esąs Artūro Žuko ir Ryčio Turčino vairuojamas mažylis „Volkswagen Lupo”, į kurį montuojamas trijų cilindrų, 1,2 litro darbo tūrio dyzelinis variklis. Įveikus visus 1484 kilometrus paaiškėjo kad šimtui kilometrų jis sunaudojo vos 2,943 litro degalų. 3,922 litro dyzelino šimtui kilometrų sunaudojo antrą vietą laimėjusio dyzelinio automobilio „Škoda Octavia” ekipažas. Trečiąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo 1,2 litro darbo tūrio „Volkswagen Polo”, kuris šimtui kilometrų sunaudojo 4,137 litro degalų. Žygyje dalyvavęs „Jaguar XF” su 3 litrų darbo tūrio, 275 AG pajėgumo varikliu, trasą įveikė su 5,436 litro /100 km. dyzelino... Kelionės metu vidutinis greitis siekė maždaug 70km/h. (2)
Žygyje, kuris truko 2 paras, dalyvavo 14 ekipažų, jų tarpe 13 ekipažų iš Lietuvos bei 1 ekipažas iš Latvijos. (3) (Nors iš pradžių planuota, kad žygyje dalyvaus penkiolika ekipažų.) (4) Tokia kelionė buvo suorganizuota pirmą kartą per 8 metus.
Gaila, kol kas nepavyko rasti detalaus visų dalyvių bei rezultatų sąrašo (kaip ir analizės apie kuro 98E15 poveikį), tad pasakyti kaip sekėsi automobiliams varomiems šiuo kuru negaliu.

Bet kaip suprantu, benzinu varomų automobilių žygyje buvo nedaug ir jų rezultatai nebuvo įspūdingi... Kaip matau iš duomenų internete, vienas iš mažiau kuro naudojančių benzininių automobilių, dalyvavusių eko žygyje, buvo naujoji „Nissan Micra“, kurios 3 cilindrų 1,2 litro darbinio tūrio variklis išvysto 80 AG jėgą. (Benzininių automobilių tarpe taip pat rungėsi ir naujasis "Nissan Juke", "Honda Hybrid", kaip, berods ir "Toyota "Aygo" ir vienas
pežas...) Nissan micra kuro sąnaudos užmiestyje siekia 4,3 l/100 km, o mišriu režimu - 5 l/100 km. Kaip skelbiama portalo 15min.lt straipsnyje, šio automobilio ekipažo užduotis buvo: "žygyje pasiekti dar geresnius kuro sunaudojimo rodiklius nei kad gamintojo deklaruojami oficialūs". (5)
Šiek tiek šios kelionės įspūdžių paskelbta facebooke, temoje "98 E15 - Draugiškas Kuras";
http://www.facebook.com/98E15?sk=wall* - - Ekožygio dalyvius nirtina degalų kainų pasiutpolkė;
http://www.lrytas.lt/-13003741531298589 ... %C4%97.htm[/quote]
(1) - Eko žygis 2011 ieškos naujų ekonomijos rezervų;
http://www.autonews.lt/2011/03/20/eko-z ... s-rezervu/(2) - Taupiai vairuoti – įmanoma;
http://www.lrytas.lt/?data=20110329&id= ... =99&view=2(3) - EKO žygio dalyviai į Taliną nuvažiavo tikrai pigiai;
http://www.laikas.lt/lt/info/4138/eko-z ... ai-pigiai/(4) - Eko žygis“ Vilnius-Talinas-Vilnius: nuo neišdildomo Baltijos šalių kraštovaizdžio iki aplinką tausojančių sprendimų;
http://auto.delfi.lt/soft/eko-zygis-vil ... d=43494055(5) - Į „Eko žygį“ su naujuoju „Nissan Micra“;
http://www.15min.lt/naujiena/gazas/gatv ... 221-143020